Mým nejoblíbenějším předmětem na FAMU byl seminář Skladebné analýzy s panem profesorem Valušiakem. Dívali jsme se na filmy a mluvili o tom, jak a proč v nás filmy vyvolávají emoce, jak se tvoří významy, pokoušeli se abstrahovat filmový jazyk…

O stejný způsob výuky se pokouším i já, ať už zrovna učím střih, režii, nebo scenáristiku. V letech 2002-2005 jsem byla vedoucí Katedry střihové skladby FAMU. I když jsem nakonec dala přednost "volné noze", od té doby se studenty pátrám po tom to, co mně samotnou zajímá: jak filmy fungují.

FAMU

Cinema Studies

2002-2005

FAMU for Foreigners

2002-2005

FAMU International

2009-dodnes


Programy:
CET, CIEE, AP, CDM, NYU, Emerson, Miami

Populární přednáška:
Realm of montage

Syllabus introduction:
“Film is like a battlefield: love, hate, action, violence, death… in one word – emotion,” says Samuel Fuller playing himself in Godard’s Pierrot le fou. Montage sequences create emotions in film, and they show not only the work of the editor but also the specific film language, thinking and philosophy of it’s director. We will study excerpts from well known films that express interestingly extreme and emotional life situations. Assingment: students will choose one typical emotional situation (fight, sex, death, falling in love, etc.), and shoot and edit the same scene in two different ways.

Výuka mimo FAMU

Prague Center For Further Education

2003

Hostující přednášky:

Middlesex University
London 2003

Escola Superior de Teatro e Cinema
Lisabon 2003

Nottingham Trent University
Nottingham 2003

Seminář na MFDF Jihlava
2009

Přednáška o střihu, My street films
DOC Alliance 2014