Vystudovala jsem střihovou skladbu a dodnes praxi střihače považuju za nejlepší průpravu pro funkční filmovou dramaturgii.

Film je živý organismus a tvůrčí střihač respektuje vnitřní náboj a rytmus materiálu, naslouchá mu, jakým filmem chce být, a pomáhá mu ožít.

Střih je tvorba specifického časoprostoru, podprahového vnímání obsahu, a hlavně tvorba smyslu. Na střihu záleží i to, jestli herec hraje dobře, nebo špatně, jestli gag vyvolá jen krátké zasmání, nebo vznikne situace s metafyzickým přesahem. Jestli situace zůstane plytká, nebo se stane dramatem. Každý střih (nebo jeho absence) je interpretací reality, a je tudíž blízce svázaný s etikou a filozofií.

Ne že bych tyto své poznatky mohla často uplatnit ve vrcholných formách filmového umění. Ale snažím se je použít, kde můžu

Stříhala jsem celkem několik set projektů pro produkce:

Praha:

Česká televize
World Circle Foundation
JAM media
HeraFilm
Rasta production
Eurofilm
Max prod.
MGB
Lacina&Polák99
Jiná vlna
Pragafilm
A-news

a další…

Vancouver:

North American Pictures
ACE Production

Toronto:

Chum Citytv FashionTV
StarTV
ComProd
MuchMusic
Canadian Learning Television

New York:

Trafikafilms
Deborka Ltd.
New Media
The Five Points Company

Oceněné projekty:

The Second Front

52 min, Deborka Ltd. NYC 2001
(Ocenění: The National Foundation for Jewish Culture)

Minulost

95 min, ČT/WCF 1998
(Ocenění: Taormina Film Fest, Festival International de Cinema da Figueira da Foz, Tout Ecran Geneva)
IMBD